lördag 21 maj 2016

Fick ett mejl

Det händer visserligen ganska ofta men just detta är av det slaget att det dimper ned typ vart annat år om det inte är så att det överlämnas personligen. När jag tänker efter så har jag tidigare fått det i handen. Så här stod det:


Fotbolls EM 2016 tips

Dags att gnugga geniknölarna ... hur kommer årets fotbolls EM  att sluta?
Som vanligt så tippar man alla gruppmatcher först, samt vilka man tror blir Europamästare.

Mvh // Tipsgeneralen



Med mejlet följer en bilaga där jag ska fylla i alla gruppspels resultat, suck ... Alltså detta är inte min superkraft. Något år ansökte jag om att få slippa men icke sa Nicke! Var och en fyller i sitt tips och sen är spänningen olidlig. Eller?

Jag kan lugnt konstatera att de övriga inblandade är betydligt mer pålästa och kunniga än vad jag är. De har alla utövat sporten under många år, håller sig ständigt uppdaterade och längtar efter denna fotbollsfest. 


Självklart kommer även jag att kolla men främst Sveriges matcher. Kanske sitta i min landslagströja och jubla högt när det går bra men att tippa långt innan är egentligen inte min grej ...

Om jag ser det som en utmaning, en lek då går det bättre. (Kan meddela att övriga medverkande lägger in en hel del prestige i "leken" och kämpar för att vinna.) Jag gör så gott jag kan så får vi se hur långt det räcker? 

Ett år funderade jag på att använda en tärning och låta slumpen vägleda mig men det kändes som fusk så huvudet fick bestämma varje slutresultat. Vet inte om det var det året jag länge låg i topp? Till de övrigas stora frustration!


Så nu ska det alltså ske, fotbollstipset inför årets EM. 
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar