onsdag 25 maj 2016

Gryningspatrull in action

Vi kan bli väckta på olika sätt, det är vad dagens blogg ska handla om.


En granne berättade att hon vaknat av musik, mitt i natten. Första tanken var att någon glömt bort teven men hennes man som var förste misstänkte låg oskyldig och snusade bredvid henne. Kunde någon av hennes unga söner vaknat? Startat ett dataspel?

Musiken hördes tydligt så mysteriet tätnade, båda grabbarna sov och all teknik var avstängd. Av en händelse tittar hon ut i den mörka natten och döm om hennes förvåning när hon inser att en hel manskör står utanför! Iklädda frack blickar de uppåt och har hela sin fokusering på våningen ovanför.

Sången är vacker men timmen är sen eller väldigt tidig beroende på vem du frågar.


Denna morgon körde en helt annan gryningspatrull igång hemma hos oss. Överste Hathi tyckte att matklockan var slagen trots att uret visade på 04:15 ...

Det patrullerades fram och tillbaka över sängen under högljutt jamande. Två katter kan vissa gånger upplevas som en hel flock. När jag blivit väckt ett antal gånger klev jag upp. Katterna följde glatt i mina fotspår för att sen inse att de gick på en nit när köksdörren stängdes bakom dem.

Skönt, äntligen lite sammanhängande sömn. Trodde jag ... Plötsligt var den vandrande gryningspatrullen ute igen? Min enda förklaring till katternas frihet är sonen, hans rum ligger vägg i vägg med köket. Troligtvis tyckte han att det var bättre om katterna slapp vara instängda.  Jippi ... but NOT for me!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar