tisdag 25 juni 2019

Astronauten bjuder på pärlor


Igår hade jag date med Astronauten efter kursdagens slut. Jag tog spårvagnen in till Nordstan och fördrev en timme fram till sonen arbetat klart och kunde möta upp. Varmt och kvavt och i mina ögon fullständigt olidligt att gå i butiker. Jag kan ärligt säga att jag inte längtar tillbaka till REAkaos och giriga kunder. Kläder på golvet och i stökiga högar. Människor överallt som river och sliter utan att ta hänsyn till någon annan än sig själv. För mig blir det svårt, vill gå ut i samma stund som jag klivit in.


Det var därför härligt att gå på Astronautens favorit ställen där luften gick att andas och utbudet gick att ta in. Vi hade i förväg beslutat att han skulle ta mig till Pop boutique, en vintage affär som han ofta fyndar på. Sammanfattar med två ord: vilken pärla!!! Bra musik, inredning och kläder som passade både min stil och plånbok. Hittade ett par hängsel(jeans)shorts som satt perfekt och kommer att bli ett par sommarfavoriter.


Efter shopping tog vi oss till ytterligare en oas, en favorit restaurang: Little Meats Taqueria på Oliverdalsgatan. Där mötte Astronautens roomie oss. Kön för att få bord och beställa mat ringlade lång och luften stod stilla. Vi beslöt ändå att hänga kvar och kanske köpa med eftersom sittplatserna är så få. Hur det än var så hade vi tur och innan maten kom så fick vi tag i ett bord utomhus. Tacos gjorda från grunden med restaurangbakade bröd och oerhört fräscha råvaror. Jättegott!!! Till det drack vi färskpressad vattenmelonjuice med krossad is.


Jag vet att jag ännu inte nämnt min utbildning och vad vi gjort men den kan få vila lite och jag i den. Är nöjd, dessa två dagar som gått är vad jag önskar. Du kommer säkert att få höra mer en annan dag.


Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar