fredag 28 juni 2019

Om ... den ... fanns!?


En vecka kan gå fort, långsamt eller mittemellan, min har varit precis lagom. Idag är det dags att reflektera och det kan jag göra hela tågresan hem. Just nu känns det skönt att få vila i den vetskapen.

Igår avslutade jag, Astronauten och roomien "storslaget". Det köptes stenugnsbakad pizza och sen gick vi på 10 års jubileum på Pop Boutique (den vintage butik som sonen visat mig). Vi blev inbjudna tidigare i veckan då vi shoppade. Astronauten är tjenis med personalen och skrev upp sina närmaste det vill säga kompis och mamma på "listan".

En riktigt mysig tillställning. Vi serverades alkoholfri dryck alternativt om vi hellre ville öl/vin/bubbel och till det snacks. Hela sortimentet såldes 15% billigare. Stämning var trevlig och musiken bra.

Sist hade jag provat en klänning som jag senare valde bort när "jeans hängsel shorten" passade perfekt. Igår beslöt jag att köpa klänningen om den fanns kvar. Det gjorde den inte, de andra storlekarna men inte den minsta. Så kan det vara. Jag provade andra plagg som satt snyggt men visste att jag inte skulle tillåta mig att shoppa något annat, det var klänningen eller ingenting alls.

Återvände med jämna mellanrum till snurran men möttes varje gång av samma budskap, min storlek måste ha blivit såld. Hittade en annan modell i en havsgrön ton som jag blev kär i. Samma pris. Som gjord för min kropp MEN magkänslan låg på handbromsen.

"Du har inte råd!!!"


Som yogalärare tjänar jag typ 0 kr. Min inkomst är ingen som jag i stunden kan försörja mig på, så är det och därför hade jag svårt att unna mig en klänning hur mycket det än stod Mia på den. Dock var det svårt att förmå sig att hänga tillbaka den. Visste att det var min plan samtidigt som det liksom inte gick.

Av någon anledning hamnade jag vid det ställ där den första klänningen hängt i tisdags. Vet inte varför jag bläddrade en sista gång? Plötsligt var den bara där! Någon måste ha burit på den och sedan ångrat sig.

Hur skulle jag göra nu? Klänningarna kostade lika mycket. Jag hade valt att rata den havsgröna trots att den verkligen är en "Mia klänning", en vardagsvariant som jag skulle kunna bära ofta. Den första är inte riktigt lika lättburen året om. Hmn ...

Samtidigt så hade min tanke varit att OM den första klänningen hängde kvar så skulle jag köpa den, då var det meningen att DEN skulle bli min och nu FANNS den. Alltså följde jag min plan och den första klänningen får följa med mig hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar