söndag 9 juni 2019

"In real life"


Ännu en dag har gått och har jag påbörjat förberedelserna inför Astronautens examens festligheter? Svar nej. Om det räknas så har jag inventerat skafferi samt skrivit inköpslista för tårtbak. Saknar dock viktig ingrediens vilket innebär att jag INTE kan starta bakandet.

Mannen och Lejonkungen har egna projekt som egentligen inte har med nästa helgs jippo att göra men som fått högsta prioritet och visst, det är sånt som vi vill få gjort så okey då.


Istället för att förbereda så spelade jag in denna veckas video till Youtube, en kortare meditation för dig som kanske är nybörjare eller som tycker att det är skönt med guidning. Solen sken och blåsten hade party i vår trädgård. Det märks inte i filmen men "in real life" så blåste mina medtagna block (props) iväg efter det att jag visat upp dessa. Tänkte att det hade varit ett roligt inslag att se men som sagt detta hände utanför kamerans räckvidd.

Jag filmade utan ljud (på grund av stormvindarna) och valde att lägga på ljudfil efteråt. När mannen och Lejonkungen åkte iväg på ett av sina uppdrag passade jag på och hann nästan klart. Precis i slutminuterna hörde jag hur bilen bromsade in i gruset och därefter kom båda nedtrampande till sovrummet där jag frenetiskt viftade TYST!


Fattar att de inte kunde veta, hur skulle de?

Tack och lov klarade min ljudfil sig och jag kunde avsluta mitt arbete innan det var dags för eftermiddagsfika. Men det var med hjärtat i halsgropen jag lyssnade igenom inspelningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar