onsdag 5 juni 2019

Inte utan mina solglasögon


Högsommarkänsla på studentmottagning. Visst hade vi fint väder när båda våra kids gick ut men årets tillställning hos brorsan är den varmaste jag varit på ... närmare 30 grader.

Varannan vatten brukar det heta men igår borde talesättet lydigt: var fjärde alkohol. Kanske helst startat dagen med Resorb och inte champagne samt hälla en flaska vatten över huvudet (med jämna mellanrum) för att hålla det kallt och vaket.

Även om jag inte drack en droppe alkohol (körde bil och skulle ha yogaklass) så var mitt (huvud) tungt och segt efter flera timmar utomhus. Pluggat och yogat vid poolen. Helt underbart men ...

Hade hatt och solglasögon. Check. Drack resorb vid lunch och badade, check men min kropp har antagligen inte vant sig ännu. Troligtvis druckit för lite under dagen.


Mottagningen för brorsdottern var mysig och trevlig. Massor av godsaker att både äta och dricka. Tyvärr för oss så fick vi bryta upp alldeles för tidigt eftersom jag skulle ha klass. Kollade min telefon med jämna mellanrum då min magkänsla sa att både vädret samt studentdagen innebär att folk har mindre tid och lust att yoga, de vill fira och njuta av sommaren.

Telefonen var tyst tills vi kommit hem, jag bytt kläder och satte mig i bilen för att köra iväg till studion. Mycket riktigt så hade flera pass tappat alla sina bokningar och min klass var nu nollad. Inställd.

Okey ... Synd att vi åkt hem men shit happens. Ringde brorsan och kastade mig senare i poolen. Vi hann i alla fall ses någon timme, är glad för det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar