lördag 29 juni 2019

Sommarfeeling


Borta bra men hemma bäst, så är det verkligen (för mig)! Och tur är väl det ... för tänk om det vore tvärt om.

Att få sms från vänner som skriver "välkommen hem", "vi måste ses!" värmer i hjärtat. Att sedan få träffa mannen (efter en vecka), bli upplockad vid tåget och hemskjutsad känns fint. Var sak har sin tid och jag vet var jag hör hemma.


Trädgården välkomnade mig med massor av mogna smultron och blommande näckrosor. Det första har hängt med mig sedan barnsben. Smaka på ordet SMULTRON = Sommar. Att plocka smultron på ett strå är magiskt och har alltid varit men sedan jag blev mamma har jag levt min dröm: smultron ska få finnas i överflöd.

Kidsen ska ha möjlighet att äta när de vill och en liten skål med smultron får gärna stå på frukostbordet.


Så var det när vi bodde i vårt stora hus på landet och så är det nu. Jag planterar plantor lite överallt och sen njuter vi, dagligen. Sommarlycka i sin enklare form.

Att få yoga på altanen, bada i poolen, rensa i rabatterna och hänga i min alldeles egen yogagunga är magiskt. Jag lever i en sommardröm och är oändligt tacksam för det <3

Önskar dig en skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar