måndag 10 juni 2019

Ibland är MAT lösningen på problemet


Vet inte vad min kropp försökte säga annat än AJ!

Vaknade igår med ett ryck före (kl 06) av att Lejonkungen stökade i köket, han skulle iväg och arbeta. Ta pendeln till Stockholm och behövde gå upp många timmar före sin egen mat- och sovklocka. Jag var seg i huvudet och ordentligt trött, fanns därför ingen ork att flöda på mattan, istället mjukade jag upp kroppen med yin.

Tunga ben och en ländrygg som mått bättre. Jag brukar klara mig från träningsvärk och ont i kroppen men tydligen slet söndagens träning mer än jag förstått?


Satte mig på cykeln för att ta mig till Hera Hub och då motarbetade låren fötternas trampande, kändes som jag bytt ut musklerna mot timmerstockar. Växlade ner och tog mig fram på betydligt lägre växel mot vinden såklart.

Senare samma känsla under hemvägen. Något var annorlunda i min kropp, energin lägre, ländryggen sur och lårmusklerna motsträviga. Hjärnan befann sig i dimma. Varför?

Gjorde därför något jag sällan gör, vilade efter fikat. Funderade hur jag skulle orka hålla klass? Ta mig in till stan och undervisa? Min kropp ville hellre ligga i sängen och möjligtvis läsa.

Men middagen gjorde susen, mat i magen gav ny energi och yin klassen blev uppskattad. Kunde därefter med gott samvete bädda ned mig och kolla film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar