torsdag 20 juni 2019

Kom ihåg känslan!


Sommaryoga har dragit igång och igår hade jag min första klass. Med temperaturer strax under +30 så förväntade jag mig knappt några yogisar. Beslöt därför att kolla i receptionen när jag ändå stannade till för att säga hej.

"Du får bland annat yoga med ett gäng (elit)basketkillar", svarade kollegan.
"Vad kul!"

Berättade att jag inte beslutat vilken klass jag skulle hålla, hade två att välja mellan. "Kör slut på dem! Ta den svåraste och jobbigaste så de får det extra svettigt", fortsatte kollegan.


Väl inne i salen valde jag det snällare alternativet. Jag vill att de ska komma tillbaka, inte bli bortskrämda. Och jag tror att min magkänsla ledde mig rätt. Klassen blev lyckad och alla kändes nöjda. Så även om jag enbart stod lite på min egen matta så laddades mitt batteri. Energin i rummet och kicken att få bli utmanad gav lyckokänslor.

"Kom ihåg detta!", har jag sagt till mig själv efter varje klass denna vecka, "då när känslan är tyngre och tvivlet lurar bakom hörnet. Lagra all den positiva bekräftelsen så den kan plockas fram när uppförsbacken tornar upp sig, då när jag behöver den som mest"

Glad Midsommar!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar