lördag 8 juni 2019

Hur svårt kan det vara att följa ett recept?


Astronautens examensfest/mottagning närmar sig och det börjar bli dags att förbereda. En vecka kvar och massor att göra. Stressad? Nej.

Inser dock att viss struktur är att föredra och att jag bör påbörja det som går. Typ baka tårtbottnar och cheesecake. Handla bubbel och alkoholfria varianter och välja exakt vad jag vill servera!

Loungemöbel har vi inte lyckats hitta (synd) ... men vädret ser just nu ut att bli okey.


När det gäller tårtor så hittade jag ett recept som sa: gör mig. Svårt att motstå då den såg så cool ut och hela min kreativitet ropade JA!

Lakrits/vanilj, gillar Astronauten det? Har glömt att fråga men å andra sidan så kommer det att finnas andra alternativ så jag kör (eftersom JAG gillar smakerna).

Visade mannen som gav tummen upp. "Lakrits/vanilj???", sa han och såg fundersam ut.
"Går att byta ut", hör jag mig själv säga. "Choklad/hallon är säkert väldigt gott eller ..."


Du hör hur jag fungerar, hinner inte mer än hitta ett spännande recept innan jag försöker göra om det ... Alla våra receptböcker används typ aldrig (av mig), jag experimenterar, på gott och ont.

Denna gång tänkte jag köra säkra kort men som du förstår kan jag inte lova, när andan faller på kan allt hända.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar