måndag 17 juni 2019

Plötsligt händer det!


Jag fick ett meddelande härom dagen, ett som var roligare och mer spännande att läsa än andra, så här stod det:

Hej Mia!
Hoppas allt är bra.
Den nystartade podden Radioväsen
skulle vilja läsa upp din novell
Döden under ytan, från Sjön.
Som tack kan han, XX,
gärna länka till hemsidor, twitter
och på sociala medier i
samband med att avsnittet släpps.
Är det okey för dig?

Meddelandet var ifrån förläggaren till den sista av mina noveller som publicerats och vad kan jag svara annat än: JA! Gärna och självklart.

Vilken grej. Plötsligt händer det. 


De två sista novellerna har jag inte ens haft "book release" för ... Varför skulle JAG? Typ. Nä men helt ärligt så fick jag aldrig tummen ur, dagarna gick och plötsligt kändes det konstigt att uppmärksamma någonting som hänt för "länge sedan".

Nu är det kanske dags!?

Oavsett så blir jag glad att detta inträffar när jag som minst förväntar mig uppmärksamhet. Min dröm att ge ut texter har besannats tre gånger och även om novellerna finns i antologier så är det böcker. Det står inte enbart mitt namn på omslaget men så stämmer det också bättre med min personlighet eftersom jag helst samarbetar och gör grejer ihop ... inte ensam.

Vi får väl se vad som händer nu? Antagligen ingenting mer men det gör heller ingenting. Jag är nöjd oavsett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar