tisdag 4 juni 2019

VARFÖR kan jag inte svara på frågorna???


Dagarna bjuder på diverse utmaningar:

  • Cykla i extrem motvind så svetten lackar (varje dag) ... då är det bra att tänka till innan och ha ombyte med sig (i väskan) så att andra slipper lida över att ha mig i sin närhet 
  • Tro att bokföringen ska gå smidigt och enkelt (så jag snabbt att jag snart kan ta ett dopp i poolen) ... för att upptäcka att just denna gång så skiter sig ALLT (då en kund betalat en faktura i två omgångar. Överkurs för mig). Tur att de har support som är värda sin vikt i guld och som varsamt lotsar mig vidare i rätt riktning så alla pusselbitar hamnar där de är menade att vara.
  • Sitta med instuderingsfrågor till fördjupningsutbildningen och inse att jag inte kan svara på frågorna??? Innan jag plötsligt märker att dessa hör till den enda bok jag ännu INTE läst! Pust
  • Belöning: få hänga med Lejonkungen och hans polare i poolen samt senare skjutsa in gänget till stan (då jag själv ska ha yogaklass). Digga hög musik i bilen, sjunga och skratta. Våra kids och deras polare är sååå sköna! Bästa lyckopillret!


Att livet ibland strular gör ingenting, allt går att vända till något positivt. Motvinden gör mig starkare och mer uthållig, antagligen får jag dessutom bättre kondition.

Bokföringsdilemman lär mig att allt inte går på räls hela tiden och när JAG gör fel så finns möjligheten att göra om och göra rätt ... om jag ber om hjälp.

Gårdagens andra belöning var att få undervisa/hålla i en klass med yogisar (som återkommer varje vecka) och som sprider positiv energi. Det är magiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar