torsdag 8 juli 2021

Att matte försöker sova är ...

Det skulle vara lätt att gissa att vår lilla prinsessa Audrey suttit som klistrad varje EM-match. Hon som dribblar och spelar fotboll med allt som rullar och är lagom stort. Nu är det så att A inte har sett en enda match, i alla fall inte framför mig så att jag lagt märke till henne. 

Efter Danmark - England vaknade jag mitt i natten av att vår säng och min sänghalva förvandlats till en fotbollsplan!

Audrey rushar från den ena sidan (över mig) till den andra. Attackerar musen som mannen hängt upp i taket och som dinglar två decimeter över madrassen. Musen är Audreys boll. Hon fightas på planen (läs över min kropp) och bryr sig inte det minsta om att underlaget är ojämnt. Att matte försöker sova "är en värdslig sak". 

Det glidtacklas, dribblas, skjuts och fångas. Audrey är allt på en gång, både med- och motståndare samt målvakt.

Lika plötsligt som matchen startade, slutar den. Domaren har tydligen blåst av. Vem som vann vet jag inte? Förmodligen Audrey. Om hon spelade för England, Danmark eller Sverige ... säg det? Du får fråga henne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar