måndag 26 juli 2021

Varför skulle jag säga NEJ (?) ... aldrig till äventyr!

Den lediga dag som jag på ett vis fick till skänks för att undertecknad "trott" att jag skulle arbeta blev en extra bra dag. En vän undrade om jag ville hänga med henne ut på paddleboard/SUP? Hon förklarade att det enkelt gick att hyra och att hon uppskattade sällskap.

Varför skulle jag säga nej (?) ... aldrig till äventyr!

Ringde och bokade. Fick veta att den bräda jag önskade var upptagen men för ytterligare 100 kronor så kunde jag få lyxvarianten? Helt ärligt brydde jag mig inte, för mig skulle det inte vara någon skillnad. Slog på stort och bokade "extra allt".

Packade vattenflaska, handduk och extra badkläder samt keps innan jag satte mig på cykeln. Förutsättningarna kunde inte vara bättre, sol, klarblå himmel och varmt (28°). Kvitterade ut brädan mot betalning och fick en paddel i handen.

Dags att bära SUParna nerför den långa backen till bryggan. Lät vännen stoppa ner min mobil i sin vattentäta påse och sen gav i oss iväg.

Sååå kul!

Den bästa av sommardagar stående på brädan. Krusningar på vattenytan och emellanåt dyningar från någon förbipasserande motorbåt. Människor som simmade, badade och solade längs strandkanten medan andra paddlade kanot i närheten.

Vi stannade till och tog ett skönt dopp, ett frivilligt bad i det varma vattnet innan vi fortsatte till en plats där min vän berättar att det finns bäver, såg inga men det hade vi heller inte väntat oss.

När tre timmar gått lämnades SUPen igen och jag cyklade nöjd hemåt. Viken härlig dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar