lördag 10 juli 2021

Logga in - logga ut

Mär andra går på semester, kliver jag på, det innebär arbete när andra chillar, solar och badar. Något jag själv valt att tacka ja till och som faktiskt känns okey. Mitt extraknäck har blivit schemalagt.

Yogaklasser byts mot butikstimmar. Mer eller mindre ledig från ett arbete hoppar jag över till det andra, det som inte behöver förberedas, analyseras eller tas med hem. Mitt sommarjobb känns delvis som vila trots att det är det minsta jag gör.

Att ta emot kunder och vara trevlig är roligt!

När det gäller mina klasser så finns fortfarande några utspridda över juli och augustis veckor (på ett ställe) vilket innebär att jag kan vila från undervisningen samtidigt som jag håller den aktiv. Min egen praktik får större utrymme, den som enbart handlar om vad jag behöver. 

Att få fokusera på mig själv är lyxigt! Ge min kropp den träning och praktik som den önskar = viktigt. Jag vill hålla, känna mig inspirerad och glad och just nu serveras bra förutsättningar. Tack för det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar