lördag 24 juli 2021

När min lilla miss påverkar ALLA ...

Fick ett sms från min kollega under gårdagen, att jag inte arbetar på måndag utan istället är ledig. Oops, svarade jag, kanske bäst att dubbelkolla schemat!?

Gjorde det och fick duktigt ont i magen, hade nämligen skrivit fel i min egen kalender och förskjutit dagarna framåt en dag ... NEJ inte bra!

Nästa helg har vi en långhelg inbokad med hotellnätter. Fyra härligt lediga dagar tillsammans med Astronauten och I. Köra ner tidigt på fredagen och hem måndag. Lejonkungen i sin tur har adresserat poolparty med kompisar och begärt ledigt från sitt arbete.

Inser att min felskrivning i kalendern påverkar alla i familjen och plötsligt så är det omöjligt att resa på fredagen eftersom jag både öppnar och stänger butiken ...

Ringer min gulliga kollega för att tacka henne att hon uppmärksammat min miss samt höra om det finns möjlighet att byta dagar. Hon är uppbokad men försöker trots det att hjälpa mig innan hon återkommer med ett nej. Hur mycket hon än vill så kan hon inte ta min fredag.

Dags att bita i det sura äpplet. Berättar för mannen. Ringer Lejonkungen och förklarar att vi inte kan åka förrän lördag morgon. Kanske kan han skjuta på sin fest? Nä, fungerar inte men sonen är förstående och säger Shit happens, precis som jag brukar göra.

Känner mig som en skit. Att göra "fel" och få ta konsekvensen är okey om det enbart drabbar mig men när alla runt ikring påverkas så är det inte roligt längre. Pratar med Astronauten som svarar lika snällt och klokt som sin bror.

Dags för problemlösning. 

  • Ringer kollegan och kollar om vi kan byta pass i början av veckan efter istället, det är möjligt. Check på det.
  • Ber andra kollegor kolla om de kan ta min planerade yogaklass, också möjligt. Check.
  • Mannen kan boka om hotellnätterna så att vi kommer och åker senare. Check
  • Astronauten och I kan däremot inte boka om sina hotellnätter ... MEN mannen föreslår att vi skjutsar dem till destinationen och hänger där med dem och sen åker tillbaka till vårt hotell för den sista hotellnatten innan vi kör hem. Good enough.
Den som fortfarande drabbas är Lejonkungen men på något sätt löser vi det, för allt är möjligt om vi anstränger oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar