måndag 19 juli 2021

Konsten att kunna stretcha höftkulor och rulla knäskålar

... den äger inte jag men däremot känner undertecknad minst en person som besitter denna välgörande expertkompetens.


Du läste rätt: stretcha höftkulor, rulla knäskålar och släppa in utrymme under skulderblad kan ingå i en yogamassage behandling.

Det var spännande att få vara en del av någon annans utbildning och att agera "prova på klient", få vara provdocka, ja eller i detta fall testmänniska.


Varje dag har vi/alla möjlighet att lära oss massor av nya grejer om vi är öppna och vetgiriga.

Det spelar ingen roll om jag ligger på mage på en madrass, lyssnar på ett sommarprat i P1 eller studerar någonting med vidöppna ögon, ny kunskap smyger sig in.


I fallet på madrassen så lär jag mig mycket om min egen kropp. Vissa saker genom att fråga och få beskrivet, andra genom att lyssna till kroppens signaler samt genom att känna beröringen av masserande fingrar, händer, armar eller fötter.

Jag lär mig var mina gränser går, var skav sitter, på vilka ställen stress lagras i just min kropp och hur fantastiska våra kroppar faktiskt är.


Börjar bli dags att boka ny yogamassagetid,
min kropp viskar att den både behöver och längtar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar