onsdag 21 juli 2021

Märkte att jag saknat detta ...


Tänk att det kan finnas en lycka i att brottas med provdockor!?

Att istället för frustration när en arm inte vill släppa från alternativt fästa vid kroppen koppla in ditt tålamod. Ta ett eller två djupare andetag och sen lugnt fortsätta. 


Om du har erfarenhet av att styla dockor så vet du hur motsträviga (och tunga!!!) de kan vara samt att det är enklare om du har en del konstruktiva lösningar i din verktygslåda.

Igår var det dags för mig att välja nya outfits och dressa om de skyltdockor vi har i butiken. Märkte att jag saknat detta, att få vara kreativ på det här viset genom att styla.


Idag påbörjas andra halvlek, nu ska halva butiken hängas om vilket också är otroligt roligt men tidskrävande. Tänker att jag kanske tar hälften? Lämnar lite till min kollega så hon också får göra fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar