söndag 25 juli 2021

Vi har en deal

Alldeles för länge har jag gått med en högerarm som saknar full rörlighet. Eller vi kan säga så här, min rörlighet är fullkomligt "normal" men inte för mig. 

Vad betyder det, undrar du kanske?

Om vi säger så här istället, tidigare har jag utan problem kunnat gå längre i alla ytterlägen samtidigt som det funnits styrka i muskulaturen. Tror att jag under våren överansträngde "något", det kan vara en sena som kommit i kläm, muskelfästen alternativt muskel som blivit inflammerad eller något annat. Hur som så smärtade det när armen hamnade i vissa lägen. 

Känner du mig så vet du att jag använder "kan själv" metoder och försöker hela mig själv, oftast fungerar det utmärkt men inte i detta fall ...

Jag har vilat, rörelsetränat, testat ytterlägen, letat triggerpunkter samt testat egen acupresseur. Armen är bättre, mycket bättre men inte bra. Det som jag trodde var axel eller kanske triceps verkar snarare ha sina rötter under samt runt höger skulderblad.

Bad mannen ta vår portabla massageapparat och när han körde med infrarött ljus och vibration så strålade det från skuldran hela vägen ut genom högerarmen. Bingo!

Vi har nu en deal, att varje kväll massera varandra. Han koncentrerar sig på mitt skulderblad och jag (manuellt och med handkraft) på  hela hans skuldergördel (axlar, skuldror, bröstrygg samt nacke). Känns som att detta kanske är början på ordentlig läkning!?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar