torsdag 15 juli 2021

Håll huvudet svalt

Du kanske badar i hettan? Nu när sommarvärmen verkligen kommit och mer eller mindre känns likt den vid Medelhavet. Njut och må gott! I skuggan eller i solen.

Själv tar jag ett morgon- och ett kvällsdopp, där emellan arbetas det. Solen ser jag från fönstret och sen är det inte så mycket mer med det.  Har accepterat att denna vecka blir på detta vis.

Började med att komma en hel timme för tidigt (vilket innebar att jag hunnit bada) men som jag brukar skriva: shit happens

Valde att stanna kvar och få möjlighet att i lugn och ro uppdatera mig på vissa arbetsuppgifter som undertecknad inte minns (fyra år sedan jag slutade). Vet att jag inte får betalt för detta men å andra sidan så viskar magen att det är både för mig och butiken.

Så igår när jag egentligen skulle arbetat eftermiddag, erbjöds mer tid. Min kollega önskade ledigt och eftersom mitt JA innebar att hon vann en hel dag så sa jag: självklart!

Det är inte synd om mig. Promenaden till arbetet går via skogen, åsen och längs ån hela vägen in till stan. Träden skuggar och emellanåt smeker en mild vind kinden. I butiken  finns en klimatanläggning så där är det svalt och skönt.

Önskar dig sköna dagar! Undrar du var jag är så hälsa på i butiken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar