torsdag 22 september 2022

Äntligen fredag!!!



Så skönt det ska bli med helg efter en intensiv vecka med många bollar i luften. Har visserligen denna dag kvar (som enbart känns rolig) innan undertecknad checkar ut och antagligen eller troligtvis kommer jag att somna sött i soffan (förhållandevis tidigt) efter en god middag med mannen (haha) 😜 ... för det är ju just fredag.



Igår ringde Lejonkungen. Ett samtal från London men mitt på dagen är ett utropstecken så undertecknad meddelade kollegan att jag nog måste svara. Sonen ringer ytterst sällan och tanken var att han behövde hjälp med något. (Visserligen är det mannen som fixar kors och tvärs men hur kunde jag veta om det var fara på taket eller inte???) 

Det visade sig att Lejonkungen hade en lucka i sitt schema och enbart ville prata, vilket oturligt nog inte fungerade för mig som hade fullt upp ...



När jag senare provade nå honom (efter arbetet) så gick signalerna fram men ingen svarade. Oturligt, för oss båda. 

Förstår inte hur mannen lyckas? Han pratar nästan dagligen med båda sönerna (inte jag) - på något sätt är de synkade tidsmässigt. Eller så underlättar det att mannen ofta arbetar hemifrån och har lättare att pausa så länge han inte sitter uppkopplad i möte?

Nåja, bara att prova om och om igen - förr eller senare kommer vi att höra varandras röster och det fick vi till slut. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar