lördag 24 september 2022

"Jag ska måla hela världen", sjöng den lilla mamman

... eller hur nu sångtexten gick 😜 😂 😂 😂 


Har ägnat ett par timmar åt färgläggning. Med stor målarhink, pensel och stege så har undertecknad förvandlat det trärena taket samt innerväggarna på vårt nya förråd. Allt är vitt.

Spindlarna protesterade men det hjälpte inte, de fick ge sig och krypa in i små hålrum. Även om det droppade färg så hamnade det mesta där det skulle och jag klev nöjd in genom dörren.

Mannen passade på att fota mig, händer inte ofta men denna gång hade det ett syfte. Han visade mig bilden. På jeans och skjorta fanns inga spår efter min eftermiddagsaktivitet men det gjorde det i ansiktet. Att händer och naglar fått färgstänk var undertecknad medveten om då färg runnit från penseln men den stora vita fläcken på kinden eller den mindre på näsan hade gått obemärkt förbi.



Det ska synas vad du gör ... eller hur!?

Vårt uteförråd har nu ett lager färg invändigt, från tak till golv (nåja, golvet har flera) och undertecknad känner sig ordentligt nöjd. Planen idag är att måla varv nummer två.

Önskar dig en skön söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar