lördag 10 september 2022

Inte död utan levande


Alla dessa djur som passerar eller för den delen väljer att stanna på vår tomt ...

Igår livräddade jag en groda. Till vår pool finns ett breddavlopp och där har vi ett utbytbart tygfilter. Med jämna mellanrum tillsätts aktivt klor (varje dag, i pulverform) samtidigt som filtret kollas. Behöver det bytas eller räcker det med att tömma? Om det är blad så brukar jag stoppa ner min hand i vattnet och fånga upp dessa. Emellanåt sköljer jag ur filtret eller så byts det.

Igår när jag stoppade ner handen kändes det inte som det brukar, det var liksom "mjukare och rundare". Hmn, tänkte jag, kanske läge att lyfta upp hinken och kolla filtret?



Om du inte känner mig så väl så använder jag händerna utan handskar, typ alltid, får liksom en renare och råare uppfattning, vilket innebär en bättre fingertoppskänsla. Ska jag vara helt ärlig så upplever jag handskar väldigt handikappande.

Hur som så hittade jag en groda under löven och mirakulöst nog så levde den fortfarande! Antagligen hade den hamnat i filterhinken ganska nyligen. Grodan kröp ut i stora rabatten av sig själv och försvann. Jippi, ett liv räddat!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar