tisdag 6 september 2022

Med nyladdat batteri


Fick en sommardag i september, en dag då jag dessutom blev ledigare än jag planerat vilket innebar att det fanns massor av tid att njuta ... och arbeta.

Bara känslan att få dra på sig shorts och linne (efter lunch) och sätta sig med en kaffekopp samt en chokladcroissant i altanens hänggunga - gjorde min dag.




Har jag sagt att jag älskar gungor! Alla former och varianter, från de hårda i lekparken, till hängmattor och hammockar. Det finns något oerhört rofyllt i rörelsen, njutbart, meditativt men också lekfullt och kanske till och med utmanande? Du väljer hur du gungar.



Igår valde jag den stillsamma, knappt kännbara varianten, solens värmande strålar och tystnaden.

När kaffet var urdrucket och croissanten uppäten valde jag att brottas med vår enorma schersmin, den behöver beskäras (hälften ska bort). Jösses, vilken tid det tar ... men snart så. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar