tisdag 13 september 2022

Finns inga genvägar



Efter att ha tagit ett längre uppehåll så har jag lyckats ta mig tillbaka till det (gemensamma) manus som sakta rör sig mot målgång. En sommar utan skrivande, enbart för att undertecknad varit lat och saknat motivation. Ändå vet jag att det enda som fungerar är att sätta sig vid datorn och börja.

Finns inga genvägar ...

Ett plus var den lediga dag som erbjöds, där tid kunde blockas, med andra ord ren skrivtid och obefintligt med ursäkter. En spark i baken samt en kaffekopp inom räckhåll var vad som behöves. Nu är jag på gång!



Känns grymt bra. Ute regnade det mer eller mindre hela dagen, vilket underlättade. Tankar på trädgårdsarbete sköljdes bort och den sköna torra värmen inomhus la sig som en mjuk och mysig filt runt mig. Att jag hunnit springa på morgonen gav mig extra skärpa och ro, med andra ord så var förutsättningarna optimala.

En halvdag känns lagom, sen vill jag pausa, för att låta storyn landa. Ögonen behöver vila och undertecknad förbereda annat, till exempel de yoga klasser som väntar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar