söndag 25 september 2022

En kaffe om dagen


Kanske låter futtigt om du gillar den drycken men för mig som knappt kunnat dricka just kaffe så är det en stor önskan.

Jag älskar nämligen kaffe och har typ levt på det när jag var yngre, antagligen precis därför som kroppen skrikit rakt ut och fått mig att pausa det jag verkligen kan längta efter.

Te går bra och när jag inte kunnat njuta av en god kaffe (glöm restaurangvarianten som står och blir besk samt alla andra varianter som förstörts) så har just te varit min räddning. 



Under de senare åren har undertecknad satt som mål att (när kroppen ger tummen upp) unna mig en kopp nybryggt kaffe alternativt en espresso direkt efter lunch. Viktigt är att samtidigt vara noga med sockerintag (inte för mycket, det blir gift inuti mig) observera vad jag äter samt ha koll på onödig stress.

Kors i taket men efter två månader så har jag kunnat dricka den där lyxiga koppen kaffe! Du fattar kanske inte exakt hur lycklig jag blir av detta?! 

Samtidigt vet jag att allt är förnämligt och att det mycket väl kan komma bakslag. Vi får se. En dag i taget. Fortsätter lyssna inåt och uppmärksamma eventuella stressreaktioner på grund av kaffet (vet hur de signaleras).

Ha en skön måndag!



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar