lördag 17 september 2022

Full fart



Igår var en dag när mycket hände, från att ha storstädat hela undervåningen (efter morgonpromenad) till att gå in till stan efter lunch och möta upp en vän. Kolla peformance i Domkyrkan, sen egentid i Saluhallen med allt det "prat" vi inte hunnit med sedan vi sågs sist. Vidare på bokrelease där möten med gamla och nya bekantskaper skedde i minglet efter eventet.

Konstutställning ...



När det till sist blev dags för mig att röra mig mot bussen (orkade inte gå mer) så ösregnade det. Jag hade inget paraply och inte heller några regnkläder. Min vän som är världens snällaste plockade upp sin poncho och försökte klämma in även mig under den, vilket gick så där.

Vad hon däremot valde var att eskortera mig till resecentrum för att vänta in min buss istället för att leta upp sin egen cykel som parkerats i en annan del av staden, det var som om vi tog till vara på varje minut som erbjöds.



Väl hemma kunde jag och mannen studera bilar och intressenter som gled in och ut ur vår tidigare grannes hem. Husvisning. Undrar om någon av dessa blir våra nya grannar?

Idag blir det eventuellt en lugnare dag. Önskar dig en skön söndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar