torsdag 15 september 2022

Det går alldeles lysande - tolka detta som du vill ;)


Hösten har kickat igång på allvar. Sommarens värme är ett minne blott och allt regn som inte föll tidigare checkade in för ett tag sedan, detta innebär att gräsmattan plötsligt täckts av fallfrukt. Hårt ihållande regn har liksom puttat ner den mogna frukten som redan innan var tung. Kan lova att vi har en hel del städande av tomten framför oss.

Det börjar dessutom bli dags att ställa om från utevistelse till hemmamys, tända ljus och krypa upp i soffhörnet med en bra bok alternativt kolla på teve/serier/film, något jag välkomnar framför allt efter kvällar med en eller flera klasser.



Vad gäller arbete har jag fullt upp med att vara ny på jobbet (går alldeles lysande, tolka detta som du vill) och sen fortsätta de andra uppdragen precis som vanligt. 

Mina klasser/kurser (yoga i alla former) är igång och just nu när annat arbete tar mer kraft så är det skönt att ha ett digert bibliotek med välplanerat material som går att återvinna. Mina elever har ingen aning och de som någon gång för länge sen varit med tycker snarare att det är välkomnande med igenkänning (än trist och tråkigt med upprepning). Lucky me 



Arbetet som mentor har inte påbörjats men jag har fått veta att en student matchats med mig. Vi har inte träffats så jag har ingen aning om det är en kille eller tjej, vet däremot att det ska bli spännande! Förbereder mig på de sätt som är möjliga, bland annat genom att läsa igenom mentorshandboken. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar