fredag 28 oktober 2022

Jaha - nähe


Vad är väl en bal på slottet? Urtråkig? Dötrist ... eller alldeles, alldeles underbar??? (Citerar Disneys Askunge)

I mitt fall skulle det inte vara bal på slottet utan middag och fördrink hos en vän och sen utgång med dans. Kalendern var fylld med många timmars arbete (upp tidigt - klar sent) så ett dygn innan utgång var det läge att fundera ut klädsel, matsäck till jobbet samt hur undertecknad så snabbt som möjligt skulle kunna ta mig från A till B.



Du som känner mig vet att jag älskar att dansa, att hur trött jag än är så fylls mina depåer och batteriladdningen går på snabbspår.

Redan när inbjudan kom så visste jag att förutsättningarna inte var optimala, att middagen skulle starta innan jag ens hunnit sluta och att undertecknad dessutom hade ett långt "dagen efter"/lördagspass, vilket startade i ottan. 



Vill du tillräckligt mycket så är ingenting omöjligt. Gav bort mina lördagstimmar till tacksam kollega och började ladda för fredagsparty.

Blev inget ... värdinnan insjuknade och då försvann min motivation. Valde mannen och pizza istället och tänker att det kommer fler chanser att dansa. Jag överlever. Allt är okey. Var väl helt enkelt inte meningen att jag skulle ge min ut i vimlet just denna helg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar