måndag 31 oktober 2022

NU börjar vi på riktigt


Så har jag fått möta den första studenten som undertecknad ska vara mentor för, en landskapsarkitekt som genast utbrast :"Är det DU! Vad glad jag blir, du sprider positiv energi" 

Alltså, kan jag få en bättre start? 

Tydligen tentade studenten förra veckan och hade mig som en av sina värdar. Finns en svag minnesbild hos mig men personen har på intet sätt utmärkt sig och därför inte satt sig. Ett enkelt svar är att jag den senaste veckan arbetat på många examinationer och träffat massor av studenter. 



Den första träffen görs med studievägledningen. En kort presentation samt fråga om vilken typ av stöd som önskas. Undersöka om det finns positiv kemi att bygga ett samarbete på och därefter välja om vi vill starta upp vår "prova på månad".

Idag har jag nytt möte med studenten, vårt första egna. Känns väldigt spännande. Dags att formulera mål och delmål samt att börja lära känna varandra.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar