tisdag 4 oktober 2022

Skördetid


Nu har alla (tror jag) vindruvsklasar plockats. Fyra stora backar är fyllda till bredden, tre med gröna och en med blå druvor. 

Önskar att jag kunde göra vin men det kommer inte att ske, trots att grannarna lämnade över ett kompendie i fjol med tydliga instruktioner. Det är roligare att arbeta tillsammans än ensam och i detta fall skulle jag behöva en lärare, en mentor som fysiskt vägledde mig.



Litar inte riktigt på mig själv i detta fall, att göra vin är en konst, inget du bör göra på känsla och jag är alldeles för mycket "skjuter från höften" och experimentera hellre än läser recept (ordentligt) för att resultatet ska bli lyckat. Tror att noggrannhet är A och O i detta fall.

Katterna fick nosa. De tassade runt hinkarna och undersökte innan vi bar ut skörden i förrådet. Att ställa vindruvorna inne är mindre klokt, Stanley kan öppna vissa dörrar och Audrey leker med allt som rullar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar