torsdag 13 oktober 2022

Lycka kan vara ...

                              

                                


  • När sängen jag delar med katterna kan delas på riktigt så vi får plats alla tre samtidigt (att de inte går när jag kommer för att lägga mig)
  • Att bli väckt av Stanleys försiktiga nos och höra hans tysta kurrande
  • Att Audrey kommer och lägger sig mellan mina ben mitt i natten eller tidig morgon, i väntan på att matten ska stiga upp och servera frukost
  • Att vi får klappa Audrey ännu oftare och mer! (Gäller fortfarande att vara lyhörd och studera minsta lilla tecken på "nej") Stryka över ryggen, klia bakom örat och smeka bröstet  samtidigt som vi njuter och tackar henne för tilliten hon arbetar på. 
  • Att mannen fått smeka henne över magen ett par gånger!!! (Stort framsteg)
  • När Stanley vilar mot mitt ben när jag lagt mig under täcket och han vill hänga ett tag med sin matte innan han hoppar ner och försvinner iväg.
  • Se Stanley leka med sin lilla rosa mus (Han kunde inte, ville inte och vågade inte leka när han flyttade in till oss men NU)
  • Se Audrey och mannen passa det ihopknycklade kolapapperet (vilket förvandlats till en boll) under kontorsdörren. Har försökt filma men när jag närmar mig med kameran så dör alltid leken, det är som om Audrey inte vill att deras lek ska förevigas.
  • Se Audrey närma sig mannen/sin husse för att kolla vad han gör. Kanske finns det nya kolapapper att få eller en liten godisbit att äta ur hans öppna hand? 
  • Att se mannen leka och kommunicera med både Stanley och Audrey. Han läser av dem och de svarar, framför allt Stanley (verbalt, det är som att de pratar samma språk).  
  • Mannen förstår VAR Audrey vill äta och NÄR. Audrey kan med blick och kropp signalera vad hon önskar ... till mannen. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar