fredag 7 oktober 2022

Tar du dig tid för lek?


"Det står väl inte i Moses lag att gamla kärringar inte får klättra i träd!" 

/ Astrid Lindgren 1978


Hittade denna bild i flödet och förstår än en gång varför jag älskar Astrid Lindgren, hon är den bästa av förebilder på så många sätt. Inte enbart skrivandet och de sagor som för alltid finns i vårt kulturarv utan också för hennes sätt att försvara barnen, djuren och de "svagare".



För mig sprider Astrid livsglädje samtidigt som hon aldrig var rädd att höja ett varnande finger och/eller sätta ord på det hon tyckte var viktigt. Heja Astrids anda!!!




Om Pippi var min hjältinna när jag var liten så är hennes "mamma" det i vuxen ålder. Om jag kan förvalta en del av Astrids livsvisdom så har undertecknad lyckats. Klättra i träd är en aktivitet som hänger kvar och så länge jag har rörligheten och förmågan så kommer undertecknad att fortsätta 😜för vem har sagt att leken enbart är barnens?!




Dessutom gör barn som vuxna gör ... inte som de säger!



Så min fråga till dig är: tar du dig tid för att leka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar