torsdag 20 oktober 2022

Tänk att en date hos polisen känns som en högvinst!


Jag bokade för länge sedan, i våras och helt ärligt så accepterade undertecknad att ställa sig sist i kön och vänta på min tur ... för behöver du nytt pass och samtidigt önskar att välja stadens polis så finns inga genvägar. Håll ut.

Eller, det finns det om du checkar in varje morgon och kollar avbokningar, vilket jag enbart gjort sporadiskt. Valde istället att ligga lågt och invänta mitten av november.



Mannen har påmint och önskat att jag bör titta, gärna varje morgon men eftersom hemmet lämnas kvart i sju så har orken och motivationen att logga in på polisens hemsida varit lika med noll. Att vänta  till senare innebär att alla avbokade tider försvinner som smör i solsken. Som vi bäddar får vi ligga. Jag vet.

Så plötsligt fick undertecknad till det och voilá så uppenbarade sig en möjlighet att boka om, vilket jag så klart gjorde. Igår eftermiddag fanns en lucka! Jippi!!!

Nu är daten över och nästa väntan inleds (11 veckor) ... innan passet är klart och jag kan hämta det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar