onsdag 5 oktober 2022

Ute på hal is

Det här var inte igår MEN det skulle kunnat vara det, skrev detta blogginlägg i oktober för tre år sedan:




Återigen hamnade jag i en värld där jag långtifrån känner mig bekväm. Visst jag är kvinna, check. Kan emellanåt vara fåfäng, absolut. Jag gillar färg, form, kreationer och design MEN har aldrig varit en shopoholic. Jag har inställningen, "det där kan jag göra billigare själv" 😂 haha

Så till blogginläggets tema ... en tjejgrej?

Igår skulle jag färga min utväxt alldeles själv (håret på huvudet). Av olika anledningar så har jag inte kommit iväg till min frisör, hon som kan och vet allt. Kvinnan som jag låter göra "vad hon har lust med" eftersom jag litar 100% på henne.




Hur som så skickade hon med mannen en mousseflaska med färg som jag själv skulle testa!?! Observera att JAG inte alls känner mig hemma när det gäller smink, hårtoning eller annat som de flesta av mitt kön roddar med vänsterhanden. En kam/borste och en hårsnodd runt handleden så är jag nöjd.

Skaka flaskan. Använd skyddshandskar. Massera från hårbotten på torrt, tvättat hår. Jaha?
Skyddshandskar hade vi inte så mannen föreslog en tunn plastpåse. Check. Så var det bara att sätta igång. Problemet är att jag har så MYCKET hår ...

Så jag gav upp 😂🤣😂

Tänker att jag gör ett nytt försök idag efter frukost. Kanske det blir någon skillnad? Vi får se. Jag är ute på hal is ...

                                 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar