torsdag 11 juli 2024

Borta bra men hemma bäst



Att som förälder bli ompysslad av sitt vuxna barn är oerhört mysigt, speciellt om du som jag är sämre på att låta andra fixa allt (normalt sett).

Hos Astronauten behöver undertecknad inte göra något. Sonen lagar all mat och när han inte gör det så bjuder han. Hans sambo I bakar färskt bröd till frukost och säger att de blir ompysslade hos oss så nu är det deras tur att få ge tillbaka. Helt ärligt är jag glad att jag fattar kärleken i detta och att förmågan att luta mig tillbaka faktiskt finns.



Idag tar jag tåget hem. Minns mina dagar i Göteborg med värme. Vi har hunnit så mycket samtidigt som vi aldrig stressat, det har funnits tid för vila samt för aktivitet. Mina batterier är fulladdade.

Blir skönt att komma hem för hur bra jag än haft det så saknar jag mannen och katterna (samt naturligtvis Lejonkungen). Ordspråket säger allt: borta bra men hemma bäst.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar