fredag 5 juli 2024

"Ha en underbar göraingentingdag!"



För åtta år sedan hade jag enbart en veckas sommarsemester. Då undertecknad visste att bästa sättet att ladda mina batterier alltid är sol och värme så åkte jag alldeles själv (familjen hade annat för sig) till Mallorca.

Bokade rum på ett mysigt pensionat i en liten kustby utanför Parma. Dagarna fick mig att landa, umgås med mig själv samt ta dagen som den kom. En oerhört skön och välbehövlig vecka. Här bjuder jag på ett blogginlägg från den 6e juli 2016:



Morgonen började jag som igår med yoga. Den vackra utsikten genom min öppna balkongdörr är magisk, tänk att få vakna så varje morgon. Jag får det!!! Känner mig så lycklig som har en vecka, egentid.

Hade ett givande samtal med Pablo när han städade rummet bredvid mitt (han verkar typ göra allt). Pablo berättade att han tar ledigt för att segla och bara vara i några dagar, det låg ett skimmer över honom och lyckan var nästan greppbar. Tydligen ringer hans telefon hela tiden, mejlen blir överfull och gäster förväntar sig svar på fem minuter, en stressande tillvaro (precis som för så många andra).

Jag berättade att jag är här för att bara vara, inga måsten enbart vila och batteriladdning. Finns inget schema att följa eller utflykter att checka av. Jag vill ta dagen som den kommer.

"Ha en underbar göraingentingdag!", sa Paolo när jag vinkade hejdå.

Så jag gjorde ingenting, gick till piren och placerade handduken på mosaiken. Läste, lyssnade på musik, simmade i det svala vattnet och bara var. Nice. När jag blev hungrig vandrade jag till affären och handlade, satte mig sedan på min balkong och njöt. Bara vara ...

Tror jag stannar några dagar till.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar