söndag 7 juli 2024

Kanske borde jag beställt den?!




På sociala medier kan det mesta dyka upp, emellanåt i form av test eller ett knapptryck. Exempel:
  • vilken dryck är du?
  • vilket yrke passar dig bäst?
  • vilken historisk person/seriefigur/kändis är du lik?
  • vilken låt är ditt ledmotiv?
  • ... och så vidare
Som många andra har jag klickat och spelat, av ren nyfikenhet, inte så ofta längre men betydligt mer för ett antal år sedan. Vid ett tillfälle dök detta upp:

Alla har en mugg med ett fräckt ordspråk. Ta reda på ditt! 



Mitt i muggen syntes en knapp där det stod: "klicka för att spela" och jag följde uppmaningen. Det tog inte många sekunder innan jag fick mitt "ordspråk" och faktiskt var det så mitt i prick att jag började skratta. Att dela kändes rätt och i en kommentar hashtaggade jag mina syskon för att höra om de hade annan åsikt.

Brorsan svarade: beställ den! 😂
Andra kommentarer löd: true story och så rätt!

Nå vad stod det i min mugg (den jag aldrig beställde)? Om jag säger så här så fattar mina syskon, de som vet hur de bäst utmanar mig eller om jag skriver så här får mig att göra det DE vill att jag ska (i alla fall när vi var yngre). På den animerade muggen stod det:

De sa till henne att hon inte kunde det, det var därför hon gjorde det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar