tisdag 30 juli 2024

Det tog fem minuter sen kom svaret



Slängde iväg ett mess till frisören, den jag mer eller mindre haft sedan vi gifte oss för över 30 år sedan. Vet att hon alltid är fullbokad och eftersom undertecknad ALDRIG bokar ny tid när jag väl är på salongen hamnar vi i samma loop. Jag undrar om eller när vår (min och mannens) frisör har semestern samt om det möjligtvis dykt upp en avbokning?

Det tog fem minuter sen kom svaret "Idag, kan du halv fem?"

Vid poolkanten i det härliga högsommarvädret insåg jag att det fanns enbart ett svar så undertecknad svarade lika snabbt "JA, jag kan"

Nu sitter jag här med 15-20 cm kortare hår som lockar sig ordentligt, den gråa utväxten är borta och känslan är total tacksamhet.

Inte heller denna gång kom jag hem med en bokad klipptid eftersom det alltid löser sig - då min frisör är den absolut bästa!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar