tisdag 2 juli 2024

Livet och döden



 

Igår var det precis 14 år sedan jag hade min sista sleep over med/hos mamma och idag på morgonen (också för 14 år sedan) tog hon sitt sista andetag. I mina anteckningar skrev jag:


Bara jag och mamma ikväll, det känns bra. 

Lyssnar på hennes favoritmusik och njuter av stunden. 

Sover över så att vi har mycket mor/dottertid   

Älskade, älskade mamma 💕💕💕


Minns hur syrran som fyller år den 4e juli försökte ställa in sin födelsedag, inget var längre roligt då sorgen var oändligt stor.

Vi var dock tillsammans, alla vi tre systrar och kunde gråta samt minnas. En jobbig, omtumlande men ack så viktig samt vacker vecka. 

Lillasyster blev firad, det såg vi andra två till och DET hade vår älskade mamma velat.



Mannen påminde mig precis om att detta datum (den 3e juli) även står för nytt liv och annan typ av kärlek, för exakt fyra år sedan hämtade jag och en kär vän Audrey och Stanley. Våra katter som föddes vilda, hamnade på katthem och sen under ett kort tid bodde på Kattcafé, innan vi adopterade dem och de fick ett nytt hem hos oss.


Så små och livrädda ... Idag större och med mer tillit. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar