onsdag 31 juli 2024

När inte ens toaletten är fredad ...



För tio år sedan arbetade jag i butik som visual merchandiser (typ dekoratör/stylist av hela den jättestora butiken på gågatan) ... ett jobb som jag älskade. Nåja, sommaren 2014 visste vi att butiken skulle läggas ner och utförsäljningen hade påbörjats.

För att muntra upp varandra och oss själva hittade vi på en massa hyss, ett exempel var några skyltdockor som inte längre behövdes. "Någon" ställde in tre stycken på personaltoaletten ...

Helt ärligt spelade det ingen roll om du var ovetande om detta eller om du var den som arrangerat det hela, reaktionen blev densamma 😂 det vill säga halvt hjärtstopp varje gång du behövde kissa.



La ut dessa bilder och hade en öppen diskussion med en av mina kollegor som jag väljer att ge det blonda manshuvudet.

👩: Idag studsade jag till två ggr i dörröppningen, trots att jag om ngn borde veta vilka som hänger därinne...but no more, de har fått strippa och bor för tillfället i en "bur" i väntan på fönsterplats

👨: Rätt åt dem att de får leva i en bur istället! Man vill ju inte hamna i en skräckfilm varenda gång man ska gå på toa på jobbet liksom 😉

👩: Riktigt, de har skrämt för många vid det här laget, nu får de stå i musikrummet och skämmas 😉



Hemma har vi vid två tillfällen (läs mannen) använt min "provdocka" för att busa med Lejonkungen. En gång stod den fullt påklädd i vinterjacka inne på övervåningsens toalett, en annan gång spökades dockan ut till just spöke och ställdes in i sonens rum för att skrämma honom när han kom hem efter en utekväll med kompisar. 

Lejonkungen är dock cool - han ger igen med samma "mynt" och utan att fråga så vet han vem den skyldige är.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar