lördag 19 mars 2016

Det lilla livet


Vi har två katter, en mamma och en son med andra ord en hona och en hane. Vid flera tillfällen har jag skrivit om Tiger, han har till och med fått några egna blogginlägg. Jag brukar säga att han är min baby (trots att han är en stor katt, modell XL. Inte fet bara storvuxen, som en liten hund. Tiger pendlar mellan baby och tonårsbeteende, vill mycket, snackar hela tiden, dribblar som Zlatan och hittar på bus.


Mamman heter Ravelli och är 8 månader äldre. Hon har en päls som är mjukare än någon annan vi stött på. Det finns ett lugn över vår tjej. Hemma hos oss är husse tryggheten. Var han än lägger sina kläder så lägger sig Ravelli på. Annat än textilier går också bra, bara det är husses: IPhone, läsplatta, nycklar ... you name it. Om något är borta kan mannen börja kolla med Ravelli.


Idag har jag sällskap av vår honkatt. Jag skriver blogg och hon ligger bredvid, ganska trivsamt. När jag yogat, mediterat, duschat och klätt på mig så visste hon att jag skulle ta plats vid skrivbordet så hon la sig till rätta och väntade in mig. (Sonen snusar i sänglådan och vill inte bli störd.)

Vi har en skön förmiddag innan jag ska promenera iväg till jobbet. Alla borde få möjlighet att starta dagen så lugnt som jag gjort, det ger kraft och energi ...


uppblandat med lite frustration.
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar