onsdag 16 mars 2016

Detox och arbete

Jag har aldrig hållit på att rena kroppen med fasta. För mig har tanken känts tråkig och med min bakgrund som halvt anorektiker när jag var cirka 16 år och dansade så har jag arbetat mig ifrån alla typer av dieter. Jag tror på välbalanserad kost, att emellanåt njuta (som nu när vi äter semlor i en månads tid, från fettisdag till påsk) och leva livet fullt ut.

För en vecka sedan läste jag om en detox där levern rensas från slagg, inga konstigheter. En juice av färskpressade citroner, stjälkselleri, persilja och vatten mixas ihop och ska drickas tre gånger om dagen i tre dagar samtidigt som man äter som vanligt. Varför inte tänkte jag? Om levern och kroppen mår bra av lite detox juice så kan jag testa.


Så igår mixade jag och är nu inne på dag två. Jag lever precis som vanligt men ger kroppen lite extra kärlek i form av nyttigheter, om jag kommer att märka någon skillnad ... kanske inte? Hjärnan vet att juicen gör gott så okey då.

När kuren är avslutad ska jag vänta i 7-10 dagar och sen ska jag göra om detoxen,
that´s it.

By the way så har "jobbet" kallat på mig. Igår ringde min chef på det arbete där jag fortfarande jobbar extra och erbjöd mig en tjänst. Vi har pratat mycket om detta tidigare men situationen har sett mörk ut. Plötsligt ändrades förutsättningarna och min telefon ringde. Trots att jag visste svaret så sov jag på saken och om en månad går jag på. (Ska arbeta två pass denna vecka men som extra.) Känns som att komma hem! Om en liten stund ska jag gå iväg och meddela mitt beslut.

Helt underbart att slippa leta, skriva aktivitetsrapporter och skicka papper hit och dit till de som så önskar. Nu kan jag slappna av, jag får ett arbete som för mig är good enough.


Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar