torsdag 17 mars 2016

Idag borde jag fira!


  • Jag har skrivit 200 blogginlägg
  • Vårsolen skiner och värmer
  • Jag har har fått en fast tjänst
  • Påsken närmar sig och familjen samlas
  • New York resan är inom räckhåll
  • Livet är nice

Fira går att göra på många sätt, tänker att jag är tacksam för flow, ingen vet hur länge det håller i sig? Det bästa är att försöka landa i allt och bara vara. Ställa sig mot husväggen och lapa solljus, i morgon kanske det är mulet?

Min meditation praktik har däremot inget flow. Idag funderade jag återigen på andningen. Gör jag rätt? Sittställningen strular. Jag känner av ljumskar och höft, benen somnar och jag inser att meditationstiden ökar från vecka till vecka. Jag har provat att sitta mot en vägg för att avlasta ryggen men det hjälper inte. Behöver hitta en sittställning som fungerar.


Kanske frontar jag hell week? Det sägs att alla ska igenom den och hittills har jag förskonats. Troligtvis är det bättre ju mindre jag analyserar och funderar, tror det bästa är att bara göra. Stå ut med domningar och olust, försöka slappna av och andas bort allt som stör. Lättare sagt än gjort ... så jag kämpar.


Nu ska jag hänga med sonen 
innan han drar till London
över en weekend

Hej svejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar