torsdag 31 mars 2016

Ska jag ... eller ska jag inte?

Dagens fråga är om jag ska skriva en ny novell och skicka in?
 Förlaget jag blev publicerad hos planerar en ny analogi, 
en novellsamling med nytt tema. De har skickat ut en förfrågan.


Jag vet inte hur jag ska göra? 
Kan jag skriva tillräckligt bra? 
Har jag lusten, orken och drivet att gå in i denna utmaning? 
Finns det ens ett uppslag till idé i mitt huvud?


Självförtroendet sviker 
och det vore lättast att vända blad och tacka nej 
men är det vad jag vill? 


En utmaning är ett äventyr, 
det innebär bergochdalbana, 
jag gillar sånt. 
Så vad är "problemet"? 
Svar: motivation. 


Jag ska ge mig själv denna dag 
åt att fundera på hur jag ska välja, 
kanske blir det ja 
kanske blir svaret nej.

Ha´ det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar