måndag 7 mars 2016

Underliga spår av jord i fönstret?


Min tomatplanta ser lite trött ut. En överlevare från förra våren! Den bor i vårt köksfönster och när vårsolen värmt så har det fått förnyad växtkraft, till och med fått små knoppar som väntar på att slå ut och blomma.

Men nu ser den alltså trött ut igen och det beror på vår katt Ravelli. Jag har märkt att hon ätit av bladen och för att rädda tomatplantan (för att se om den har lust att ge frukt även i år) så möblerade jag om lite.


Min basilika fick byta plats och hamnade framför. Krukan är ganska stor så min förhoppning var att katten skulle äta av basilikan istället.

De senaste dagarna har det varit spår av jord på fönsterbrädet, som smulor. Jag har inte förstått hur det hamnat där? Om katterna dragit upp basilikan med rot så borde det vara större spår ... Mystiskt.

Tog precis Ravelli på bar gärning. Mysteriet med jordsmulorna är löst.


Katten har stått med framtassarna i basilikakrukan för att komma åt tomatplantan! Suck ... men hon ska ha credd för sin kreativitet och  sitt sätt att lösa sina "problem".

Jag har möblerat tillbaka, en katt är en katt och när vi inte är hemma så gör de som de vill. Nu är det fritt fram till tomatplantan igen och Ravelli har redan varit där och mumsat sig mätt.


Jag satsar på nya grönsaker och kryddväxter lite längre fram i vår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar