söndag 29 maj 2022

Avloppslukt och utspillt vin ...

Ett utspillt glas med rött vin, prickade både min tallrik och mig själv (under middagen) efter lördagens flyttstäd åt Lejonkungen ... erkänner att jag var duktigt trött samt tydligen fumlig. Skönt dock att vara hemma och kunna kasta in kläderna i tvättmaskinen på en gång, resultat inte ett spår av fläckarna!

Igår gick städningen som en dans, både sonen och jag trodde att vi blev klara en hel timme före vår egen satta deadline men så enkelt och smidigt slutade inte rengöringen.

När badrummet och resten av lägenheten skurats och sonen började bära ner prylar till bilen så öppnade jag badrumsdörren, tänkte att den inte behövde vara helt stängd. Den gröna såplukten kunde få sprida sig men istället för att mötas av fräsch doft så luktade det avlopp???

WTF?

Jag som rengjort allt, både golvbrunn, toalett, handfat, golv och väggar ... fattade ingenting. Våttorkade ännu en gång. Lejonkungen kom tillbaka från bilen och undrade vad som stank?


Vi kokade upp vatten och hällde ner i duschens golvbrunn, sen kokade vi nytt vatten och hällde i handfatet. Efter cirka fyra kannor kände vi oss nöjda, odören var ett minne blott. Gissningsvis var det handfatets vattenlås som spökat. 

Lejonkungen ska tillbaka i morgonkväll för att överlämna nycklar, han har lovat att se till så att allt är schysst och att det luktar så nystädat som det faktiskt är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar