måndag 30 maj 2022

Ekorren som INTE satt i granen

Känner mig redo för äventyr. Är sugen på att packa väskan och ge mig av. Det finns så mycket att både se och upptäcka.


Men ska det resas (i år) så lär det troligtvis bli på hemmaplan, inom landets gränser för mitt pass har gått ut och chansen att fixa ett nytt innan sommaren är minimal. Fram till dess att vi gör någon semesterresa/roadtrip så använder jag min kreativa sida och skapa magi i nuet.


Ni ska få möta en ekorre, New York bo, som jag stötte i Madison Square Park. En större rackare som jag trodde skulle vara skygg. Bäst att vara snabb med mobilens kamera samtidigt som jag försökte röra mig både långsamt och försiktigt för att inte skrämma. Klick, klick, klick och klick.


Det visade sig att den lille killen/tjejen inte alls var blyg utan värsta linslusen. Vi fick ögonkontakt och istället för att springa åt andra hållet så kom ekorren till mig, på lagom "span avstånd" för oss båda.


Hej svejs sa ekorren, klättrade över stängslet och sprang över gångvägen till närmaste rabatt. Ett vardagsäventyr för mig men kanske inte för den stora ekorren som säkerligen möter massor av människor varje dag.


Jag tackar för bilderna jag fick, som den så schysst bjöd på
och arkiverar minnet av vårt möte i huvudets New York mapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar