tisdag 3 maj 2022

Plötsligt blev det party!

                                  

Ibland undrar jag hur gammal jag egentligen är? Tjugo, trettio, fyrtio eller femti? Känner mig sällan som den sista siffran ... utan vissa morgnar när jag vaknar.

Idag är jag ledig hela förmiddagen och solen skiner. Ligger i gropen, här är det lagom varmt och vindstilla(!). Katterna håller mig sällskap (även om de är inomhus, på andra sidan fönsterglasen). Solbrillor på näsan och Spotify i öronsnäckorna, en färdig samling med 90-tals hits och plötsligt blev det party!


Kroppen vägrar ligga stilla och nu snackar vi varken träning, yoga eller meditation, jag dansar! I underkläder. Stanley och Audrey har lagt sig ned (på fällen innanför altandörrarna) och tittar emellanåt på mig med ena ögat, de är vana.

Så hur gammal är jag? Typ tjugo and I like it! Har inga jobbiga måsten hängande över mig, inte just nu, allt kan pausas och fixas senare när jag har lust. Nu ska det istället chillas (en halvtimme) till sen får jag ta tag i dagen och bli mer ansvarsfull ... haha.

Let's dance!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar