lördag 28 maj 2022

Ingen aktivitet som hamnar på min "tio i topp" lista


Alltså det här att städa, hur roligt är det egentligen? Verkligen ingen aktivitet som hamnar på min "topp tio lista". Fördelen är att det blir rent och snyggt ... men för hur länge?

Att flyttstäda är både värre och tråkigare än vanlig "till husbehov"städning, framför allt om det ska göras med en deadline dinglande framför näsan.

Japp, så var det sagt. Igår klarade jag och sonen av köket med bland annat kakelplattor, diskmaskin, kaffebryggare, spisfläkt, spis, ugn, skåp samt kyl/frys. Vi skurade och torkade, det ena föremålet/utrymmet efter det andra till dess att allt glänste. Ugnen var värst vilket inte var en högoddsare.


Idag (på självaste Mors Dag) planeras det för etapp två: badrum samt resten av lägenheten (Frågan är om det verkligen är okey att mammor arbetar så svetten lackar just denna dag?!? Tveksamt om du frågar mig men vi gör det oftast av godhet och tänker att det är klart barnet ska få stöd och hjälp så låt gå).

I skrivande stund luktar det rengöringsmedel om mina händer, något som är ovanligt men som antagligen kommer att ligga kvar så länge flyttstäden pågår. Ska bli oerhört skönt att bocka av denna uppgift när vi väl går i mål.


Önskar dig en skön söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar